De allerlaatste damwandplank van project Stadsdijken Zwolle is de grond in geslagen. Een enorme mijlpaal voor het mooie dijkversterkingsproject dwars door Zwolle.
Zaterdag 4 oktober was het zover: de officiële opening van het laatste deel van de Holtenbroekerdijk. Daarmee is het bekende Rondje Zwolle (42km) weer te fietsen en wandelen.
Op zaterdag 4 oktober opent het fietspad op de dijk tussen de Twistvlietbrug en het Westerveldse Bos. Hiermee is het populaire Rondje Zwolle (42 km) weer volledig toegankelijk voor fietsers, wandelaars en hardlopers.
Geen noodsituatie, wél een oefening. Op 17 september oefende de Hoogwaterbrigade van Waterschap Drents Overijsselse Delta met het sluiten van coupures in Kampen én bij de Stadsdijken in Zwolle.
Het klinkt als een spannende bouwpuzzel. Alsof je een groot bouwwerk door een kleine brievenbus moet krijgen. Maar met een goede afloop bij de versterking van de stadsdijken in Zwolle.
Met het afronden van het versterken van de dijken langs het noordelijke deel van industrieterrein Voorst in Zwolle, is de totale dijkversterking van de stadsdijken weer een stap dichterbij.
De uitvoering van de dijkversterking is inmiddels van start. Vanaf eind februari 2024 tot ver in 2025 sluiten we de dijk langs Holtenbroek ten noorden van de Twistvlietbrug voor werkzaamheden.
Tijdens participatietraject #OnzeDijk ontstonden er veel ideeën over de dijkversterking Zwolle. Op 26 juni gaven we de dijk feestelijk terug aan de wijk mét bewonerswensen zoals een dijkglijbaan en -tribune. Bekijk de aftermovie.
Tijdens de Dag van de Bouw op zaterdag 8 juni zetten wij tussen 10.00 en 15.00 uur de hekken open voor publiek bij twee projecten: dijkversterkingsproject Stadsdijken en rioolwaterzuivering Echten.
Van maandag 26 februari 2024 tot ver in 2025 is de dijk langs Holtenbroek (tussen de Twistvlietbrug en het Westerveldse Bos) in beide richtingen afgesloten voor al het verkeer.
Een ‘slingerend’ fietspad. Eind juni sloten we de Middelweg (Zwolle) af en maakten we een nieuwe (tijdelijke) verkeerssituatie, zodat fietsverkeer van en naar Stadshagen mogelijk blijft. Waarom? In deze ‘drie vragen aan’ vertelt Ingrid Iding, omgevingsmanager van Dijkzone Alliantie Zwolle, meer over de verkeerssituatie.