Ben jij een ervaren beleidsadviseur op facilitair gebied die graag bij wil bijdragen aan onze doelstellingen? Heb jij een echte hands-on mentaliteit en wil je graag dat stapje extra zetten? Kun jij zowel uitvoerend, als tactisch als strategisch werken? Sta je stevig in jouw schoenen en ga je voor het beste resultaat? Dan zoeken wij jou!
 

Locatie dienstverband: Zwolle
Minimum aantal uur per week: 32
Maximum aantal uur per week: 36

Direct solliciteren

Functieomschrijving

Als Beleidsadviseur Facilitair heb je een belangrijke rol bij het vormgeven en uitvoeren van het facilitaire beleid van WDODelta. Je houdt je bezig met uiteenlopende thema’s op het gebied van huisvesting, inrichting en facilitaire dienstverlening, die direct van invloed zijn op de werkomstandigheden en de kwaliteit van de dienstverlening van circa 800 medewerkers.

Je werkt in een klein, enthousiast en slagvaardig team dat continu in ontwikkeling is en nieuwe ontwikkelingen vertaalt naar beleid. Je adviseert en stelt kaders voor de speerpunten en portefeuilles van de diverse vakgroepen (multidisciplinaire teams) binnen het Facilitair Bedrijf. Je werkt samen met interne en externe stakeholders, zoals facilitaire collega’s, divisies, inkoop, andere stafdiensten zoals HRM en ICT en leveranciers. Je bent betrokken bij zowel korte als lange trajecten, en je kunt na het vaststellen van het beleid ook meewerken aan de implementatie ervan.

De komende jaren spelen er meerdere beleidsmatige thema’s, zoals duurzaamheid, beveiliging en privacy, huisvesting en inrichting, en grote facilitaire Europese aanbestedingen. Als Beleidsadviseur Facilitair heb je hierin een coördinerende en adviserende rol. Je volgt de in- en externe ontwikkelingen op je vakgebied, signaleert kansen en knelpunten, en doet innovatieve (verbeter)voorstellen. Je ontwikkelt meerjarenplannen en stemt deze af binnen de organisatie. Je bewaakt, initieert en/of coördineert de samenhang en de uitvoering van het beleid op verschillende expertisegebieden. Je bent actief betrokken bij de implementatie en/of uitvoering van het beleid, vanaf het begin tot aan het beheer.
 

Wat wij vragen

Je bent een strategische denker en doener die bijdraagt aan het behalen van onze doelstellingen. Je hebt een hands-on mentaliteit en een goed gevoel voor de wensen en behoeften van de primaire divisies en het Facilitair Bedrijf. Je bent breed inzetbaar binnen het facilitaire vakgebied en durft buiten de gebaande paden te werken en denken. Je bent een inhoudelijke gesprekspartner die op een constructieve manier de dialoog aangaat. Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken en gaat professioneel om met feedback.
Verder verwachten wij van je:

  • Een HBO+/academisch werk- en denkniveau en een relevante afgeronde opleiding;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie op Facility gebied;
  • Een uitstekend analytisch vermogen;
  • Je bent bestuurlijk sensitief;
  • Je hebt preferabel kennis van PRINCE2 of vergelijkbaar;
  • Je bent in staat om op alle niveaus in netwerken te participeren, waarbij je makkelijk kunt schakelen. Je kunt zowel uitvoerend, als tactisch, als strategisch werken;
  • Je bent flexibel, hebt een hands-on-mentaliteit en je bent bereid om een stapje extra te zetten als de situatie daarom vraagt;
  • Je bent in staat verder te kijken dan de directe vraag en hebt oog voor structurele verbeteringen;
  • Je hebt een natuurlijk overwicht.

Wat wij bieden

  • Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een gedreven en vakkundig team;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 4.299,- en maximaal € 5.940,- (functieschaal 11) bruto per maand op basis van 36 uur;
  • Naast je salaris krijg je een individueel keuzebudget (21% van het brutosalaris per maand) waarin de vakantietoeslag en eindejaarsuitkering zijn opgenomen. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uit betalen of je kunt er extra verlofdagen van kopen;
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per thuiswerkdag en een vergoeding van maximaal van € 850,- om je thuiswerkplek arbo-technisch in te richten;
  • Je krijgt een reiskostenvergoeding voor woon-werk van € 0,23 per kilometer (indien van toepassing);
  • We bieden je in eerste instantie een dienstverband voor de periode van een jaar met daarna de mogelijkheid op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Bij ons waterschap zijn we gewend plaats en tijd onafhankelijk te werken. Om dat goed te kunnen doen liggen een laptop en telefoon voor je klaar;
  • Werken bij ons betekent vooruitdenken. Dat geldt ook voor jouw ontwikkeling. Talent, kwaliteit en ambitie maar ook een goede balans tussen werken en leven staan bij ons centraal. Hiervoor is een persoonlijk basis budget (PBB) beschikbaar van € 6.000,- per 5 jaar;
  • De pensioenvoorzieningen zijn verzekerd bij het ABP. Je hebt de mogelijkheid om deel te nemen aan onze collectieve ziektekostenverzekering.

Bedrijfsinformatie

De afdeling Bestuur en Organisatie heeft een adviserende, faciliterende, regisserende en ondersteunende rol op organisatie brede processen en –ontwikkelingen. Zij adviseert het bestuur en management, draagt bij aan het optimaliseren van de bedrijfsvoering en de processen, ontwikkelt kader stellend beleid en bewaakt en evalueert de uitvoering. Daar waar wenselijk doet zij voorstellen tot bijstelling van beleid.

Binnen de afdeling Bestuur en Organisatie is het team Facilitair ondergebracht. Dit team bestaat uit drie clusters te weten: het Klant Contact Centrum (extern gericht), Facilitair Beheer en Vastgoed & Regie. Het cluster Vastgoed & Regie zorgt voor een efficiënt beheer en onderhoud van de vastgoedportefeuille, het wagenpark en het facilitair contractmanagement op soft- en hard services.

De afdeling Bestuur en Organisatie is voor het Team Facilitair op zoek naar een daadkrachtige:
(Senior) Beleidsadviseur Facilitair
voor 32 - 36 uur per week, standplaats Zwolle
 

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Welmoed Santema, Teamleider Facilitair via mail welmoedsantema@wdodelta.nl of telefonisch via 06 - 34328311.

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Chantal Willighuis (Recruiter) via e-mail chantalwillighuis@wdodelta.nl

Lijkt deze vacature iets voor jou? Reageer dan zo snel mogelijk via de link www.wdodelta.nl/vacatures en gebruik het sollicitatieformulier onderaan deze pagina en voeg je sollicitatiebrief met CV toe.

Voor deze vacature werken we niet met een sluitingsdatum. Indien we passende sollicitaties ontvangen plannen we een gesprek in.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld.

Wij kiezen voor gelijke kansen voor iedereen. Bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan hen die in ons arbeidsproces ondervertegenwoordigd zijn.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
 

Het formulier wordt geladen.
bovenaanzicht dijk