Ben jij een ervaren planner die zich in een nieuwe uitdaging wil vastbijten? Krijg jij energie van het in beeld brengen van het kritieke pad, dan zijn we op zoek naar jou!

Locatie dienstverband: Zwolle
Minimum aantal uur per week: 32
Maximum aantal uur per week: 36

Direct solliciteren

Functieomschrijving

Als Planner ben je verantwoordelijk voor het opzetten en bijhouden van integrale projectplanningen en het bewaken van de projectvoortgang. Je grijpt in wanneer dat nodig is. Je draagt zorg voor projectplanningen van meerdere projecten, zowel HWBP (Hoogwaterbeschermingsprogramma)- als reguliere projecten, en maakt inzichtelijk welke activiteiten nodig zijn. Je bent de sparringpartner van de manager projectbeheersing en projectmanager en adviseert deze over de haalbaarheid van planningen, de voortgang en geeft adviezen voor aanpassingen. Je houdt challengegesprekken met verschillende actoren en maakt een voorspelling van de benodigde tijd van projectonderdelen en koppelt dit terug naar het projectteam. Daarbij stuur je op het optimaliseren van de beheersbaarheid van de projecten en kun je relaties leggen tussen de verschillende activiteiten, producten, risico’s en beheermaatregelen. In samenwerking met de managers en adviseurs projectbeheersing adviseer je over het professionaliseren van het planningsproces binnen de afdeling Projectrealisatie. Hieronder valt bijvoorbeeld het ontwikkelen van programmaplanningen en het doorontwikkelen van referentieplanningen ten aanzien van doorlooptijd en capaciteit.

Wat wij vragen

  • Je beschikt over een aantoonbare werk- en denkniveau op hbo niveau.
  • Je hebt enkele jaren relevante werkervaring als planner met complexe projecten, bij voorkeur in de infrastructurele projecten.  
  • Je beheerst plannings-applicaties zoals MS Project en/of Primavera. Je bent bekend met netwerkplanningen (Visio) en bent in staat deze vorm te geven. Je hebt kennis van PPI en het integreren van risico’s in de planning.  
  • Daarnaast ben je een stevige gesprekspartner en zijn de competenties helicopterview, risicodenken, scenariodenken en resultaatgerichtheid jou niet vreemd.  
  • Je bent analytisch vaardig, neemt initiatief en stelt je daarbij onafhankelijk, integer en verantwoordelijk op.

Wat wij bieden

  • Een aantrekkelijke functie binnen een enthousiaste en groeiende afdeling met uitdagende werkzaamheden. Daarnaast bieden wij: 
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 4.299,- en maximaal € 5.940,- (functieschaal 11) bruto per maand op basis van 36 uur;  
  • Naast je salaris krijg je een individueel keuzebudget (21% van het brutosalaris per maand) waarin de vakantietoeslag en eindejaarsuitkering zijn opgenomen. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uit betalen of je kunt er extra verlofdagen van kopen; 
  • Een thuiswerkvergoeding en de mogelijkheid om je thuiswerkplek arbo-technisch in te richten;  
  • Een reiskostenvergoeding voor woon-werk van € 0,23 per kilometer, of OV vergoeding; 
  • We bieden je in eerste instantie een dienstverband voor de periode van een jaar met daarna de mogelijkheid op een contract voor onbepaalde tijd;  
  • Bij ons waterschap zijn we gewend plaats en tijd onafhankelijk te werken. Om dat goed te kunnen doen liggen een laptop en telefoon voor je klaar; 
  • Werken bij ons betekent vooruitdenken. Dat geldt ook voor jouw ontwikkeling. Talent, kwaliteit en ambitie maar ook een goede balans tussen werken en leven staan bij ons centraal. Hiervoor is een persoonlijk basis budget (PBB) beschikbaar van € 6.000,- per 5 jaar; 
  • De pensioenvoorzieningen zijn verzekerd bij het ABP. Je hebt de mogelijkheid om deel te nemen aan onze collectieve ziektekostenverzekering. 

Bedrijfsinformatie

De afdeling Projectrealisatie zorgt voor het uitvoeren van projecten (‘werken’) in de breedte van ons waterschap: we zijn verantwoordelijk voor de aanleg, herinrichting en renovatie van assets op het gebied van watersysteem, waterveiligheid en waterketen. We leveren de gevraagde kwaliteit, met oog voor de omgeving, bestuurlijke en maatschappelijke gevolgen binnen randvoorwaarden van tijd en budget. Het uitvoeren van deze projecten gebeurt volgens het principe van integraal projectmanagement (IPM). We werken nauw samen met de markt in bijvoorbeeld bouwteams of 2-fasen contracten, waarbij partnerschap, kennisdeling en continu verbeteren belangrijke componenten zijn. We doen onze projecten in IPM team verband. Boven de individuele projectteams bestaan vakgroepen, waarbinnen ervaringen worden gedeeld en inspiratie wordt opgedaan voor elke discipline binnen het Integraal Projectmanagement (IPM). Deze vakgroepen fungeren tevens als een tweede 'thuisbasis' voor de teamleden.

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Charlotte Franken (Teamleider projectbeheersing) via charlottefranken@wdodelta.nl of via 06-31026257.

Lijkt deze vacature iets voor jou?  Solliciteer dan via de link www.wdodelta.nl/vacatures en gebruik het sollicitatieformulier onderaan deze pagina en voeg je sollicitatiebrief met CV toe voor 12 mei. 

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 16 mei. 

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld.  

Heb je interesse in een andere rol binnen dit vakgebied of zou je juist in een van onze andere projecten/projectfases aan de slag willen, neem alsnog contact op. Onze afdeling groeit waardoor we de komende tijd nog meer interessante vacatures in de projecten krijgen.

Het formulier wordt geladen.
bovenaanzicht dijk