Ben jij geïnteresseerd in veiligheid binnen de waterwereld en geef je met jouw expertise hier graag advies over? Wil je je bezig houden met wettelijke- en bedrijfsspecifieke eisen op gebied van arbeidsomstandigheden. Doorzie en analyseer je snel veiligheidssituaties op diverse werkplekken en wil je hierover met ons in gesprek? Dan zijn wij op zoek naar jou!
 

Locatie dienstverband: Zwolle
Minimum aantal uur per week: 32
Maximum aantal uur per week: 36

Direct solliciteren

Functieomschrijving

Als adviseur Arbo en Veiligheid heb je een pro actieve rol, signaleer, coördineer en adviseer je in alles wat er gebeurt op het gebied van Arbo en Veiligheid. Vanuit jouw rol zorg je ervoor dat de organisatie voldoet aan de wettelijke eisen. Je controleert, beoordeelt en rapporteert over Arbo en Veiligheid in en rondom werkzaamheden, gebouwen en installaties. Je bent proactief en fungeert als vraagbaak voor de medewerkers van de sectoren waar jij aanspreekpunt voor bent.
Daarnaast adviseer en ondersteun je leidinggevenden ten aanzien van ontwikkeling en uitvoering van het beleid op het terrein van veiligheid, bedrijfshulpverlening en begeleiding van personeel.
Je kijkt mee, beoordeelt en adviseert over V&G plannen met betrekking tot de (ver) bouw en inrichting van oppervlaktewater- en rioolgemalen, alsmede de gebouwen en technische installaties van ons waterschap. Je beoordeelt en stelt samen met collega’s TRA’s (Taak, Risico Analyse) op voor de complexere klussen. Je bent verantwoordelijk voor het bewaken en coördineren van acties die voortkomen uit de RI&E’s en voert zelfstandig de verdiepende RI&E’s uit (eventueel ondersteund door vakspecialisten).
Je houdt safetywalks en veiligheidsrondes op project locaties en bij reguliere werkzaamheden. Je geeft advies bij uitvoering van CE-markering, analyseert (bijna) ongevallenmeldingen en geeft advies in de ontwerpfase bij de afdeling projectrealisatie over veiligheid.
 

Wat wij vragen

  • Je hebt MBO+/HBO werk en denkniveau, een technische achtergrond en een afgeronde MVK opleiding (Middelbare Veiligheidskunde);
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Kennis van of ervaring met de veiligheidsladder (Safety Culture Ladder) is een pré;
  • Je spreekt de taal van zowel het management als het bestuur en de werkvloer;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Een zelfstandige, klant- en resultaatgerichte instelling waarbij het gezamenlijke resultaat centraal staat;
  • Een collegiale instelling gericht op samenwerking;
  • Proactief in het opbouwen en onderhouden van het eigen interne en externe netwerk.

Wat wij bieden

  • Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een enthousiast en vakkundig team;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.736,- en maximaal € 5.092,- (functieschaal 10, per 1 juli 2023) bruto per maand op basis van 36 uur;
  • Naast je salaris krijg je een individueel keuzebudget (21% van het brutosalaris per maand) waarin de vakantietoeslag en eindejaarsuitkering zijn opgenomen. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uit betalen of je kunt er extra verlofdagen van kopen;
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per thuiswerkdag en een vergoeding van maximaal van € 850,- om je thuiswerkplek arbo-technisch in te richten;
  • Je krijgt een reiskostenvergoeding voor woon-werk van € 0,21 per kilometer (indien van toepassing);
  • We bieden je in eerste instantie een dienstverband voor de periode van een jaar met daarna de mogelijkheid op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Bij ons waterschap zijn we gewend plaats en tijd onafhankelijk te werken. Om dat goed te kunnen doen liggen een laptop en telefoon voor je klaar;
  • Werken bij ons betekent vooruitdenken. Dat geldt ook voor jouw ontwikkeling. Talent, kwaliteit en ambitie maar ook een goede balans tussen werken en leven staan bij ons centraal. Hiervoor is een persoonlijk basis budget (PBB) beschikbaar van € 6.000,- per 5 jaar;
  • De pensioenvoorzieningen zijn verzekerd bij het ABP. Je hebt de mogelijkheid om deel te nemen aan onze collectieve ziektekostenverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Bedrijfsinformatie

De afdeling Bestuur en Organisatie heeft een adviserende, faciliterende, regisserende en ondersteunende rol op organisatie brede processen en –ontwikkelingen. Zij adviseert het bestuur en management, draagt bij aan het optimaliseren van de bedrijfsvoering en de processen, ontwikkelt kader stellend beleid.

De afdeling Bestuur & Organisatie gaat het team Bedrijfsvoering en -ontwikkeling uitbreiden met een enthousiaste:

Adviseur Arbo en Veiligheid
voor 32-36 uur per week, standplaats Zwolle
 

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Christine Hopman, Afdelingshoofd Bestuur en Organisatie via de mail christinehopman@wdodelta.nl of telefonisch via 06-57 888 390.

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Chantal Willighuis (Recruiter) via e-mail chantalwillighuis@wdodelta.nl

Lijkt deze vacature iets voor jou? Solliciteer dan vóór 30 mei 2023 via de link www.wdodelta.nl/vacatures en gebruik het sollicitatieformulier onderaan deze pagina en voeg je sollicitatiebrief met CV toe.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 8 juni in de ochtend.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern open gesteld.

Wij kiezen voor gelijke kansen voor iedereen. Bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan hen die in ons arbeidsproces ondervertegenwoordigd zijn.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
 

Het formulier wordt geladen.
bovenaanzicht dijk